NABÓR wniosków o Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przez osobę fizyczną niezatrudniającą pracowników.
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od po dniu 1 stycznia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Dofinansowanie przysługuje przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą minimum 14 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Dofinansowanie obliczone zostanie przyznane według następujących przedziałów spadku obrotów:
- 1300zł-spadek obrotu o 30-50%
- 1820zł-spadek obrotu o 50-80%
- 2340-spadek o 80% i więcej
Dokumentacja oraz informacje szczegółowe dotyczące formy wsparcia publikowane są TUTAJ
Wnioski można składać:
1.Drogą elektroniczną – w tym celu:
- zapoznaj się z zasadami udzielania
- wejdź na portal www.praca.gov.pl
- wybierz opcję „Tarcza antykryzysowa"
- wybierz opcję „Wniosek o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającą pracowników"
- pobierz „Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, wnioskiem i formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19" ( łącznie 9 stron dokumentu w formacie pdf)
- wybierz z listy jako adresata wniosku „Powiatowy Urząd Pracy w Aleksandrowie Kujawskim"
- dalej postępuj zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie.
2.W formie papierowej – w tym celu:
- zapoznaj się z zasadami udzielania dofinansowania
- wydrukuj 1 egzemplarz „Umowy o wypłatę dofinansowania" części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych, wnioskiem i formularzem informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19" ( łącznie 9 stron dokumentu w formacie pdf) – podpisz Umowę, wypełnij i podpisz Wniosek o udzielenie dofinansowania, wypełnij i podpisz Formularz pomocy publicznej,
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 54 282 46 96 wew. 222 lub pisząc na email: toal@praca.gov.pl.