19 września br. w Pałacu Polskiej Akademii Nauk w Jabłonnej pod Warszawą po raz trzeci wręczono certyfikaty i statuetki „Przyjazny Urząd", przyznawane w Ogólnopolskim Konkursie Jakości, organizowanym przez Instytut Zarządzania i Rozwoju Jakości w Katowicach. W tegorocznej edycji Kapituła konkursu wyłoniła 26 laureatów, reprezentujących instytucje administracji publicznej z całej Polski. Znalazł się wśród nich Powiatowy Urząd Pracy w Aleksandrowie Kujawskim, który otrzymał Wyróżnienie Nadzwyczajne "Wzorowa Jakość".
Konkurs promuje jednostki szeroko rozumianego sektora publicznego, które wyróżniają się wysoką jakością obsługi klienta, profesjonalizmem i rzetelnością w działaniu oraz nowoczesnymi rozwiązaniami w zakresie kultury pracy. Godło „Przyjazny Urząd" przyznaje Kapituła złożona z naukowców pracujących na czołowych polskich uniwersytetach, m.in. Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy i Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
„Przyjazny Urząd" jest konkursem jakości, w którym dokonywana jest oceny instytucji administracji publicznej i ich jednostek organizacyjnych. Konkurs służy promocji urzędów administracji, zarówno rządowej, jak i samorządowej, które wyróżniają się profesjonalizmem, kreatywnością i innowacyjnością w realizacji własnej misji publicznej. Wyróżnienie w Konkursie może służyć budowaniu pozytywnego wizerunku nagrodzonej instytucji, kreowaniu zaufania w relacjach z interesantami czy partnerami zewnętrznymi, a także dalszemu podnoszeniu jakości obsługi klienta, zgodnie ze standardami określonymi w regulaminie konkursu.
W uroczystości w Pałacu Polskiej Akademii Nauk wzięli udział wybitni przedstawiciele administracji publicznej (prezydenci miast, wójtowie, burmistrzowie, dyrektorzy instytucji publicznych), a także naukowcy i praktycy w dziedzinie zarządzania jakością. Spotkanie służyło przede wszystkim wręczeniu certyfikatów „Przyjazny Urząd", ale także wymianie doświadczeń, dyskusji na temat meandrów zarządzania publicznego i promocji wyróżnionych jednostek oraz wdrażanych przez nie rozwiązań podnoszącym jakość usług.